Sunday, May 17, 2009

Hari ni hari yang sgt bz

Hari ni Ahad, 17hb Mei 2009 merupakan hari yang sangat bz untuk abg.

Bangun pagi jam 4.00 pagi. Gedebak gedebuk, bertolak dari rumah jam 5.00 pagi sebab nak hantar kereta Proton Aeroback ke rumah kak Nab di Bangi. Kami pergi dua kereta. Abg drive Proton dan Kak zai bawa Kangoo. Sampai toll bagi bayar toll RM2.00. Biasanya toll ke Bangi dari Nilai RM2.20. Rupanya ada discount dari jam 12.00 am- 7.00am sebanyak 10%.

Sebenarnya kami ada task satu lagi. Kak Zai ada iklankan kerja kosong sebagai Pengasuh Taska di Harian Metro minggu lepas dan salah seorang yang respon datang dari Kota Bharu, Kelantan. Budak ni dah call pada hari sebelumnya nak datang KL dan Kak Zai dah arahkan dia datang untuk sampai waktu pagi di Hentian Kajang. Dekatla dengan Bangi. Sepanjang malam tu, Kak Zai tak terimapun sms atau call yang mengatakan dia confirmed datang. Sekitar 5.00 baru dia call dia dah sampai Greenwood. So kamipun apa lagi bergegas ke Bangi. Sampai di Bangi jam 5.30 pagi. Kami tinggalkan saja kereta Proton depan rumah Kak Nab. Kemudian kami pergi ke Hentian Kajang. Ambil budak tu dan balik semula ke rumah Kak Nab untuk solat subuh sekitar jam 6.00pg. Lepas solat dan borak2 sekejap, kami balik ke Nilai dan mengopi di Bistro As Salam. Lepas mengopi, kami balik rumah dan biarkan budak tu rehat sementara kami pergi ke pasar untuk rutin mingguan.

Balik dari pasar, sekitar jam 11.30 pagi. Lepas tu barulah boleh rehat sikit. Mula2 abg lepak dengan budak di bawah (tenet) tapi lepas tu abg naik atas rehat kat atas pulak. Tengahari, kak Zai masak singgang ikan tongkol dengan daging goreng bodoh. makan pulak dengan budu, pergh...2 pinggan + abg makan. Lepas makan apa lagi....tidor la. Petang Kak Zai bawak budak tu dan seorang lagi pembantu (sedara kak Zai) pergi Nilai Square beli barang personal dia orang. Balik sekitar 5.00 ptg. Lepas tu abg hantar pulak dia orang ke Putrajaya. Sebelum ke rumah tempast tinggal dia orang, kami singgah dulu kat Taska untuk hantar barang dan ambil barang. Balik dari Putrajaya dan sampai kat rumah sekitar 7.45mlm. Solat maghrib di rumah dan sekitar jam 8.00mlm abg dah sampai kat Surat kasturi Height untuk mesyuarat AJK bulanan untuk bulan Mei 2009. Abg sebenarnya cuma Pemeriksa Kira-Kira tetapi juga dilantik menganggotai Biro Penerangan. Tugas abg mantain Blog Surau An-Nur, Kasturi Height. Nak tengok, klik kat sini.

Mesyuarat Bulanan AJK Surau An-Nur

Meeeting habis sekitar jam 9.30 malam. Lepas habis meeting abg bergegas pulak ke LCCT untuk pick-up bakal pekerja kami yang datang dari Miri, Sarawak. Flight dari Miri sampai sekitar jam 10.50 malam. Menunggu ketibaan kapalterbang, abg park kereta di deretan kereta2 lain yang juga menunggu ketibaan tetamu atau pelanggan lain berhampiran dengan Tune Hotel yang baru siap. Memang maju LCCT sekarang ni.

Bakal pekerja kami.

Dia ni sangat beruntung sebab datang interview di Wangsamaju dibiayai tiket penerbangan guna Air Asia dan tempat menginap. Abg pick-up dia sekitar jam 11.00 malam dan bawa ke hotel penginapan di Bandar Nilai. Sebelum ke hotel, abg belanja makan bersebelahan dengan hotel tempat dia menginap. Selesai tugas abg malam tu jam 12.30 malam.