Thursday, May 14, 2009

ERL, LRT dan Teksi

Hari ini abg diberi kebenaran untuk menggunakan kereta syarikat untuk sementara waktu sebab abg takde kereta. Kereta Proton Saga Aeroback tu abg kena pulang balik. Dah masuk 6 bulan abg guna kereta tu. Anak Kak Nab pulak nak guna kereta tu. Penyelamatnya kereta syarikat yang telah dipulangkan ke pejabat oleh salah seorang Jurujual syarikat yang dah beli kereta baru. So hari ini abg akan ambil aleh guna kereta tu sementara kereta yang kami nak beli tu keluar. So, abg kena datang ke ofis tanpa bawa kereta. Untuk itu abg buat keputusan untuk guna pengangkutan awam ke tempat kerja.

Putra LRT Dari Stesyen KL Sentral.
Tadi bersesak-sesak dari KL Sentral.
Sekarang dah sampai Jelatek, dah hampir kosong.


Bertolak dari rumah (Desa Melati 3, Putra Nilai, Nilai NS) jam 7.00 pagi sama Kak Zai. Drop dulu Una di SMK Seri Sepang (Ali ponteng sekolah hari ni). Pastu Kak Zai drop abg kat Stesyen ERL Kota Warisan. Beli tiket ke KL Sentral RM 12.50. Dapat train sekitar 7.45 am. Sampai KL Sentral sekitar jam 8.15 Then naik Putra LRT ke Wangsamaju sekitar 8.30am dengan tiket RM2.20 dan sampai di Stesyen Setiawangsa jam 9.00 am. Pastu naik teksi ke ofis abg di Wangsamaju dan sampai jam 9.15am . Tambang RM4.50.

Itulah pengalaman kali pertama pergi ke tempat kerja naik pengangkutan awam. So hari ni abg kena berbelanja untuk tambang sahaja sebanyak RM19.20 sehala. Kalau sebulan RM19.20 x 2hala x 22 hari bekerja = RM844.80.
Stesyen LRT Setiawangsa


PEMANDANGAN DI SEKITAR STESYEN LRT SETIAWANGSA



No comments: