Saturday, May 9, 2009

Ali Merajuk

Sambil menunggu makanan yang dipesan datang, layan perasaan masing2.

Kalau hari Sabtu biasanya kami akan ambil breakfast rengan2 je sebab tengahari kami akan makan di RN Teguh Rwestaurant di Jalan Salak. Restoranni menghidangkan masakan Melayu ala kampong. Favorite abg kalau makan kat sini ialah Ayam Kampong Goring, pucuk ubi masak lemak cili api dan sambal belacan.

Hari ini kami tukar plan. Pagi breakfast nasi goreng mama (memang sedap giler sebab banyak rencah dalam nasi goreng tu). So pagi ni ada sikit heavy so lunch kami extend sampai ke petang. Budget tengahari kami guna untuk makan malam. Kami bercadang nak makan malam di Cempaka Rimba di Kompleks PKNS di Bangi yang ada Billion Shopping Complex tu. Kami dua husband and wife order Sup Ekor, kailan ikan masin dan Siakap 3 rasa. Una dan Ali order fish & chips. Makanan kegemaran dia orang bila ke sini. Ntah apa ntah tiba2 Ali merajuk (menyetok=dialek Kelantan) dan keluar dari restoren tu sampailah kami habis makan. Makanan yang kemi order untuk dia terpaksa kami bungkus balik.


Siakap masak 3 rasa. Kali ni kurang menyengat sebab tukang masak yang biasa Rushdi (budak Thai yang kami kenal sejak di Brunei dulu dah balik ke Siam tuk sambung visa). Dulu kerja di Brunei, abg yang ambil. Sekarang dah kerja di Cempaka Rimba. Jamal kenal tukang masak ni.
Makanan yang dipesan oleh Ali.

No comments: