Friday, January 2, 2009

TEKURIHENG DI PANGKOR

pada 31 dec kami ( uda, cik azie sekeluarga, cikmah, cik nana & cik pian, cik nani n bapak salleh) pergi zoom ke pangkor. bertolak pkl 7 pg dan sampai lumut pkl 10. pukul 10.30 kami naik feri dan 1/2 jam kemudiannya sampailah kami di jeti pangkor, kami naik teksi sewa (van warna pink) dgn bayaran rm20 utk sampai ke tempat penginapan di liyana villa. kami sewa 2 bilik family rm95/day (1 katil king n 1 katil queen) dan 1 blk standart rm85/day ( 1 katil queen n 1 single).sementara menunggu bilik, kami main buaian, congkak, karom dan dam. cik pian kalah dgn cik mah 2 kali. ha ha ha. kami mkn lunch yg disponsor nenek (ayam msk salleh, rendang daging, sambal sotong kering, ketupat segera dan nasi putih) dlm bilik cik azie. jimattt. sampai malam kami makan. lepas zohor kami naik bot dgn bayaran rm80 pusing2 pulau sambil bagi makan ikan dan berenang dan berkelah di pulau giam.lepas tu kami main layang2, main pasir dan lepak2 di tepi pantai.pukul 5.30 balik balik bilik dan bersihkan bdn yg penuh dgn pasir. alamak!! air takdela pulak. kami kena catu air. satu pulau takde air. sementara menunggu bara api (bbq) kami tengok sunset. cantikkk. bapak salleh siap berborak2 dgn mat salleh france(philip). kami menikmati bbq di ruang terbuka di villa.lepas tu kami guring je. tak tengok pun bunga api. penattt.
esoknya pkl 7 pg, uda, cik azie n amani pg pusing2 kat sekitar villa. siap bg makan burung enggang roti. kami sarapan pg kat kedai kopi yg berhampiran lepas tu bersiap2 nakbalik.

• amani nangis dalam feri. takuttt

• ciknana main belon buih dalam feri

• afiqah taknak balik. bestt.

• bapak bayar sarapan sendiri. tekejutt

• ciknana mengangkut air bawa naik bilik

• dlm perjalanan balik jeti,beg adik tertinggal, nasib baik ada org villa hantar

1 comment:

Acik Nana said...

acik nana n acik pyan pun jalan2 gak la pagi tu. lepak kat tepi pantai. nak naik banana boat, tapi masing2 takut. apa lah